La Festa Major de Vilafranca s’apropa i això es nota. Més assaigs i un nivell ben alt a les actuacions són els elements imprescindibles per tornar a tenir un gran final d’agost per a la història falconera.
Durant la tercera setmana d’agost els vilafranquins van recuperar efectius falconers que havien marxat de vacances. En els dos assaigs setmanals es van realitzar tres pires 5/5 senceres, una piràmide de drets de 5 (la primera de la temporada a assaig) i diverses escales de 8 molt lleugeres de 5 en amunt per encarar les grans actuacions de divendres i dissabte.
Divendres es va actuar a la cercavila de la cultura popular de la Festa Major de Gràcia. La cercavila comptava amb la participació de més de 30 balls i els falcons la van aprofitar per a rodar motors de cara a l’actuació de Sant Quintí de Mediona.
Durant la cercavila es van realitzar diversos ventalls, pilars caminats, torretes, dues pires 5/4, una escala de 8 i un destacat pilar de 5ps net i girat en un carrer amb força pendent que es va haver de defensar força a la descarregada on semblava que el pilar s’anés a trencar a l’entrada del terç dins de les “mans” del pilar.
Un cop arribats a la plaça Rius i Taulet, i després de l’actuació dels de la camisa blau marí que van portar-hi un tres de set per tancar la seva cercavila, va venir el torn dels falcons.
L’endemà, Sant Quintí. Per a molts com una segona festa major. Els falcons fa prop de trenta anys que hi assisteixen any rere any i no van defraudar.
S’obrí l’actuació amb pilars de tres caminats i arribats al primer encreuament de carrers van tornar amb l’escala de 9, molt més ràpida que la del vespre anterior. Es va seguir amb cercavila fins a l’entrada de plaça on es va entrar amb un pilar de 4ps net (a causa de les banderoles no hi cabia el de 5), un cop caminat el pilar fins al centre de la plaça es va aixecar un pis més girant-lo de tronc. Els falcons es van retirar deixant pas a les actuacions i versots dels diables, trabucaires i batukada.
A quarts de dotze de la nit els falcons van pujar a l’escenari i van obrir amb un pilar de 5ps net i girat, seguit d’una escala de nou que inesperadament es va trencar en un extrem entre les rengles de 4 i 5. Silenci a la plaça… es va desmuntar la mitja escala que quedava dreta i sense aixecar-se els agenollats els de 8 van tornar-se a enfilar. La tercera escala de 9 de la temporada es va carregar sense més problemes amb grans esclats entre la gent de la plaça de la vila de Sant Quintí, a la descarregada es va haver d’abocar i treballar degut als nervis de l’ensurt d’abans.
Ronda de cristos de descans entre figura gran i figura gran i es va encarar la segona piràmide de drets de la temporada, una piràmide de drets maquíssima i molt ràpida amb una anxeneta que no dubtà en cap moment entrant i sortint del pom de dalt ràpida i amb molta finura, i així els de la faixa verda es van anotar la primera descarregada de la temporada. Dos torretes simultànies i es van encarar a una pira 5/5 molt pesada pensant ja en la més que possible Pira 6/5 de Festa Major, la pira per això va pujar força moguda amb algun sotrac a l’entrada dels primers dosos, i molt treballada en tot moment evitant que es cargolés a la sortida la de canalla, finalment els vilafranquins van tornar a recuperar la pira 5/5 després de quasi dos mesos de fer la 5/4, finalment es va tancar l’actuació amb dos pilars de 4ps nets i girats. Tancant així un cap de setmana molt positiu.
Fotografies d’Anna Pujadó i Miquel Cusiné
Iep!
molt guapes aquestes 2 actuacions, i la primera foto ma agradat molt no l’habia vist encara.
A la meva conta del youtube tinc alguns videos de Sant Quintí per si algu i vol fer un cop d’ull: http://es.youtube.com/user/ostialcantu
apa vagi b!
Hola.
mola molt akesta web Jaume!!
Jaume has tingut unes ideas k mas sorpres maku!
Els comentaris son exelents.
Adeu men vaig a dormir
ja saps k si vols algu aki estic maku!!
fins dema al concurs
peto0onet’S!!!
adeu
Ingrid